For alle der underviser på skoler og uddannelsesinstitutioner samt afholder events, seminarer, konferencer o.lign.

Hold dig underrettet om vores interaktive forestillinger

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få samtidig et VIDEOKURSUS i, hvordan du selv kan bruge den interaktive teaterform i din undervisning.

Interaktivt teater om Verdensmålene for bæredygtig udvikling

Interaktive forestillinger om verdensmål og bæredygtighed til uddannelsesinstitutioner, skoler, events, konferencer m.m.

Skal I arbejde med Verdensmålene i 2020?
Har I lyst til at finde nye veje i jeres formidling af Verdensmålene?
Har I brug for en Kick-starter til et forløb om FN´s verdensmål for bæredygtig udvikling?
Eller har I lyst til at afprøve, hvad en æstetisk tilgang til læring om verdensmålene kan bidrage med?

Vi tilbyder interaktive teaterforestillinger om verdensmålene for bæredygtig udvikling.

Bestil en interaktiv teaterforestilling her

Ring på telefon 51 94 18 94 eller udfyld nedenstående

Hvad er en interaktiv forestilling?

En interaktiv forestilling om verdensmålene er små forestillings-vignetter á 10 – 15 min. varighed.
Typisk for handlingen i forestillingerne er, at den synliggør en problematik eller et dilemma, som knytter sig til et eller flere af verdensmålene.
Oftest viser handlingen, hvor galt det kan gå, når ingen reagerer eller handler.
En facilitator beder tilskuerne om hjælp til at løse det problem/dilemma, som de netop har overværet.
Forestillingen spilles derfor forfra igen, og denne gang kan tilskuerne (ex elever, studerende, kursister, konferencedeltagere mv.) komme med forslag til, hvad de ville gøre anderledes, for at få en bedre løsning på problemet.
Skuespillerne tager imod buddet og spiller forslaget så realistisk som muligt.

På den måde får tilskuerne indflydelse på handlingen. I det fiktive rum kan de afprøve mange forskellige handlemåder og løsningsforslag, som lagrer sig som erfaringer, der kan bruges i det virkelige liv, hvor tilværelsen kræver forandringer.

Eksempel på verdensmål som interaktivt teater

Vi har forestillinger om ALLE verdensmålenes tematikker.

En interaktiv teaterforestilling kan tage udgangspunkt i et eller flere af verdensmålene.

Et eksempel kan være:

Verdensmål 1 Afskaf fattigdom
For at gøre verdensmålet nærværende og vedkommende for tilskuerne, tager skuespillerne udgangspunkt i en situation, der synliggør fattigdom i deres eget nærområde, Danmark. Spillet viser, hvordan en af de mere end 64.000 børn, der lever i fattigdom i Danmark, må takle et liv, hvor de må undvære alt det, som deres kammerater tager som en selvfølge.
Forestillingen lægger op til, at eleverne forholder sig til fattigdom både følelsesmæssigt og faktuelt, samt til de dilemmaer og problematikker, der knytter sig det.
Undervejs må tilskuerne bl.a. tage stilling til, om de selv vil ofre noget i deres eget liv, for at andre kan få det bedre? Forestillingens tema kan perspektiveres til fattigdom i andre dele af verden.
Kontakt os, hvis I har ønsker til specifikke verdensmål, som I skal arbejde med og gerne vil bearbejde gennem interaktivt teater.

HVEM

To skuespillere er på scenen og en facilitator styre processerne undervejs, så alle medvirkende deltager i så trygt og læringsvenligt et miljø som muligt.

Facilitator

SUSANNE BØGELØV STORM er leder og indehaver af Æstetisk Læring

Susanne er uddannet skuespiller, specialist i læringsteater og cand.pæd.pæd.psyk. Susanne B. Storm og står for facilitering af alle forestillingerne.

Susanne er ekspert i at udvikle æstetiske læreprocesser – særlig gennem teater- og dramaarbejde – og er en efterspurgt vare i uddannelsessammenhænge, når der skal udvikles undervisning i krydsfeltet mellem kunstnerisk og akademisk praksis.

Som en af de få har hun kvalificerede uddannelser inden for begge områder.

Med sin unikke praksis- og uddannelsesbaggrund arbejder hun i dag med at iværksætte æstetiske og kreative kompetencer for undervisere, lærere, kursusledere mv. over hele landet, så de tilsammen kan hjælpe 1000vis af børn, unge og voksne landet over med tidssvarende, vedkommende og praksisnær undervisning.

Skuespiller

MARIA AARUP-SØRENSEN er medstifter af Work in Progress, CPH og er uddannet skuespiller fra The William Esper Studio i New York i 2010.

Via 1:1 samtaletræning og forumteater (interaktivt teater) har Maria siden 2012 arbejdet med at kombinere teater og læring indenfor et bredt udsnit af skoler, virksomheder og organisationer.

Maria medvirker i både film, tv og teater.

Skuespiller

DITTE MARIA LE-FEVRE er medstifter af Work in Progress, CPH og er uddannet skuespiller fra The William Esper Studio i New York i 2004.

Ditte er selvstændig og siden 2007 har hun arbejdet med 1:1 samtaletræning, præsentationsteknik og medietræning som skuespiller, facilitator og konsulent.

Hun har undervist på de private såvel som de offentlige scenekunst- og filmskoler i hele Danmark.

Ditte medvirker i både film, tv og teater.

Det praktiske:

Plads: Gulvplads og stole til publikum.

Tekniske krav: De interaktive læringsforestillinger kræver intet særligt teknisk udstyr.

Hvor: Forestillingerne kommer i hele landet.

Bestil en interaktiv teaterforestilling her

Ring på telefon 51 94 18 94 eller udfyld nedenstående

Hvad tidligere kursister har udtalt

Carsten Juul Jensen

”Jeg har netop deltaget på Forumkurset. Jeg kluklo på vej hjem over alle de skønne engagerede forumspillere – tak for et par dejlige dage sammen med top engagerede mennesker fra nær og fjern. Vi lærte så meget, at jeg knapt kan huske alt. Jeg vil gerne mødes med andre interesserede i forumspil og øve interaktive øvelser og forumspil endsige udveksle ideer.”

Carsten Juul Jensen

Sygeplejerskeuddannelsen, Professionshøjskolen UCC

Anne Kyhn

”Jeg er stadig helt “høj” af to gode Forumspildage – det var fantastisk!”

Anne Kyhn

folkeskolelærer

Lone Rahbæk

”Tak for i går, Susanne. Det var en rigtig god dag. Dejligt at prøve det af allerede i dag – og eleverne var begejstrede”

Lone Rahbæk

Pædagogisk Assistent Uddannelsen, Herning

Stine Guldborg

”Mange tak for sidst! Det var virkelig herligt at deltage i dit forumkursus her på Aarhus Teater! Dejligt at komme på gulvet og blive faciliteret af en dygtig underviser 😊”

Stine Guldborg

Lærer & teaterpædagogisk underviser, Aarhus Teater

Berit Rød Hvilsom

”Tak for din fine undervisning både i Tune men også her i videoen. Det giver så god mening for mig, at du skubber til mine pædagogiske vaner.”

Berit Rød Hvilsom

Psykiatrisk sygeplejerske, cand.mag.pæd.

Christina Arnfred Nissen

”Hej Susanne. Tak for sidst. Det var to gode dage og jeg arbejder allerede på at afprøve metoden på både kollegaer og elever. Jeg vil gerne tilmelde mig Jokerkurset.”

Christina Arnfred Nissen

Social og sundhedsskolen Syd, Aabenraa

Inge Dalum Falkesgaard

”Tusind tak for et inspirerende kursus. Det var lige “i øjet”.”

Inge Dalum Falkesgaard

Konsulent, Folkekirkens Skoletjeneste i Aalborg Kommune

Diana Verwold-Mortensen

”Tak for en super fed dag. Fik så MANGE gode guldkorn, som jeg håber at kunne implementere i min undervisning.”

Diana Verwold-Mortensen

Social- og Sundhedsskolen, Herning

Susanne K. Rasmussen

”Tak for en super spændende kursus-dag. Det har været en meget lærerig dag, med nogle skønne mennesker, sjove øvelser og gode refleksioner. Nu glæder jeg mig til, at komme i gang med at bruge værktøjerne.”

Susanne K. Rasmussen

kreativ konsulent i Creocreo

Louise Auguste Jørgensen

”Tusind tak for et spændende kursus. På Levuk STU har vi allerede taget hul på nogle af øvelserne.”

Louise Auguste Jørgensen

LEVUK – STU

Palle Eriksen

”Tak for nogle sjove og lærerige dage Susanne”

Palle Eriksen

Sygeplejerskeuddannelsen, Sønderborg

Bente Kasper Madsen

”Tusind tak for udbytterige og fornøjelige dage. Det er en kunst at formidle til så blandet en gruppe, og samtidig skabe samarbejdsglæde – det var virkelig en fornøjelse og meget inspirerende! Og en stor opmuntring i en tid med strid modvind til alt, hvad der er konkret og musisk.”

Bente Kasper Madsen

Cand.mag. lektor i dansk og drama, VIAUC læreruddannelsen i Aarhus

Ditte Crone

”Jeg glæder mig så meget til at introducere elever i 6. klasse til Forumspil. Især efter et meget lærerigt kursus i forumspil og æstetiske læreprocesser. 1000 tak til dig, Susanne og de andre kursister, der gjorde det til en fantastisk oplevelse med masser af værktøjer, inspiration og god karma.”

Ditte Crone

folkeskolelærer

Lise og Elisabeth

”Vi siger tak for en sjov og inspirerende dag.”

Lise og Elisabeth

Læreuddannelsen Zahle, København

Jeanet Olesen

”Tak for en dejlig dag, det var godt med mere ny inspiration til undervisningen. Jeg synes det er en rigtig spændende måde at undervise på”

Jeanet Olesen

Social- og Sundhedsskolen, Herning

Inge Raun Jensen

” Tak for i går. Jeg må simpelthen bare lige sige til dig, at jeg synes, du var super go´:-) Jeg blev simpelthen inspireret af at være sammen med dig. Der er i høj grad er brug for det, du har specialiseret dig i.”

Inge Raun Jensen

Cand. pæd. pæd. Psyk., Social- og sundhedsskolen, Randers

Vidste du, at ordene TEORI og TEATER har det samme sproglige ophav?

Det græske ord for teater, theatron kommer samme sted fra som ordet theoria.
Når vi laver teater, stiller vi så at sige handlinger til skue (skuespil) med det formål at kunne betragte og teoretisere over virkeligheden i et forsøg på at forstå den.

Æstetisk Læring

Susanne Bøgeløv Storm
Skuespiller | Cand.pæd.pæd.psyk.
kontakt@aestetisk.dk
5194 1894
Martensensalle 3
7330 Brande

CVR | 34167125
Bank | Den Jyske Sparekasse
Konto nr. | 6581803980
Reg. nr. | 7393

www.æstetisklæring.dk